HISTORY OF FC BARCELONA TEAM

ISTORIA ECHIPEI FC BARCELONA

 

Dan MATEI

Liceul cu Program Sportiv Bihorul, Oradea

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Abstract

We began addressing this subject from concepts such as geo-political, geo-cultural, geo-strategic, in an attempt to designate the interface between geography and sport. Practical form through which we interact with geography can be sport-tourism, a dynamic form that engages large groups of people with a strong economic and emotional impact: economic, because it revives or amplifies revenues from hotel services, catering, transportation, sightseeing etc.; emotional, because the emotional sphere of emotional intelligence creates sustained wellbeing, comfort, revelation after contact with sights, great cultural heritage values and more. It is the invitation made by professional sports to sports consumer to make direct contact with art or with various current, trends that shaped over time. We explore geography throgh sports phenomenon, sequentially (one match) or middle temporal dimensions (tournaments) or the Olympic Games, World Championships, Continental Championships. In this paper we propose an approach to the phenomenon of UEFA Champions League and we cannot otherwise than to start with last year's winner C.F. Barcelona. A magnificent team, producing spectacular and emotional comfort located in a beautiful city, bathed by the Atlantic waves, with a bay dominated by Columbus and gathered under Gaudi’s artistic empire, two giant edifices.

Rezumat

Am pornit în abordarea acestui subiect de la concepte precum geo-politic, geo-cultural, geo-strategic, în încercarea de a marca interferența dintre geografie și sport. Forma practică prin care intrăm în contact cu geografia poate fi turismul sportiv, o formă dinamică care angrenează mase mari de oameni cu un puternic impact economic si emoțional: economic, pentru că revitalizează sau amplifică veniturile rezultate din servicii hoteliere, gastronomie, transporturi, obiective turistice etc.; emoțional, pentru că sfera emoțională susținută de inteligența emoțională crează stare de bine, de confort, de revelație la contactul cu obiective turistice, mari valori de patrimoniu cultural și nu numai. Este invitația pe care sportul de performanță o face consumatorului de sport de a lua contact direct cu arta sau cu diferite curente, tendințe care sau conturat de a lungul timpului. Explorăm geografia cu aportul fenomenului sportiv, ori secvențial (un meci) ori de dimensiuni temporale medii (turnee) sau Jocuri Olimpice, Campionate Mondiale, Campionate Continentale. În această lucrare ne propunem o abordare a fenomenului Liga Campionilor Europeni la fotbal și nu putem altfel decât să începem cu laureata de anul trecut F.C. Barcelona. O echipă magnifică, producătoare de spectacol și confort emoțional aflată într-un oraș superb, scăldat de valurile Atlanticului, cu un golf dominat de Cristofor Columb și aflat sub imperiul artistic a lui Gaudi, două edificii gigantice.

Key words: geosport, Barcelona, sport-tourism            

Cuvinet cheie: geo-sport, Barcelona, sport-turism

Coperta / Front cover:

Campionii noştri - Our champions

Vlad Ghețe - Campion european cu echipanaţională de minifotbal a României în 2015 / European Champion with theRomanian National Minifootball Team in 2015

Go to top